معیار های رتبه بندی گوگل

عمران و ساختمان سازی
معیار های رتبه بندی گوگل
ن : فرزانه ت : پنج شنبه 22 تير 1402 ز : 16:15 | +


آیا گوگل واقعا 200 فاکتور رتبه بندی دارد؟ در این مقاله سئو می خواهم ۱۱ نکته در مورد فاکتورهای گوگل و اعتماد شما به نتایجی که در آینده به دست خواهید آورد را به شما آموزش دهم. هرگز برای شما سخت نبوده است که بتوانید این روزها عواملی را که بر رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارند در ذهن داشته باشید و مرتب به آنها توجه کنید. گوگل هر روز الگوریتم های خود را با سرعتی بی سابقه به روز می کند. مواردی که در گذشته هیچ تاثیری در رتبه شما نداشتند ممکن است این روزها برای شما موثر واقع شوند.
برعکس آن نیز اتفاق می افتد. این بدان معنی است که عواملی که موقعیت شما را در گذشته تعیین می کردند، ممکن است این روزها دیگر به شما کمکی نکنند. علاوه بر تمام این مشکلات، اطلاعات مختلف درست و غلط زیادی وجود دارد که نمی دانید به کدام یک اعتماد کنید. شما اغلب با مقالاتی روبرو می شوید که نویسنده به شما می گوید که با شواهدی از یک موضوع در رتبه بندی گوگل استفاده کرده است. در این مقاله می خواهم رویکردی را در پیش بگیرم و مستقیماً به بررسی گوگل بروم.

لینک منبع

در این مقاله می‌خواهم به فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی گوگل نگاهی بیاندازم و تاثیر آن‌ها بر جستجوی مخاطبان و سئو را به شما آموزش دهم. ابتدا می خواهم چیزی را توضیح دهم که به نظرم بیشتر افسانه است. گوگل 200 فاکتور رتبه بندی دارد. ما قطعا نمی توانیم ثابت کنیم که 200 فاکتور رتبه بندی وجود ندارد.

به نظر می رسد که عدد 200 به سال 2009 برمی گردد، زمانی که مت کاتز از گوگل اشاره کرد که گوگل از بیش از 200 متغیر در الگوریتم های خود استفاده می کند. بیش از یک دهه از آن زمان می گذرد و بسیاری از عوامل مانند HTTPS تغییر کرده و بهبود یافته اند و وضعیت این روزها تا حدودی تغییر کرده است. حتی اگر فرض کنیم که عدد 200 در آن زمان کاملاً صحیح بود، گوگل از آن زمان یکی دو عنصر را به این عوامل اضافه کرده است. بنابراین، اولین واقعیتی که در این مقاله به آن پرداختیم این است که مسئله 200 عامل رتبه بندی درست نیست.

گوگل از آن زمان تا کنون راه درازی را پیموده است. علاوه بر این، بسیاری از عوامل در رتبه بندی جستجو وجود نداشت، اما اکنون ظاهر شده اند. با تمام این مسائل، دانستن برخی از این عوامل اصلی و نتایج آنها می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. البته واضح است که ما لزوماً نمی‌توانیم تأثیرات آنها یا تفاوت در نحوه کار آنها با هم را درک کنیم و همچنین نمی‌توانیم نحوه تأثیر هرکدام بر دیگر الگوریتم‌ها را در نظر بگیریم.

اما عوامل شناخته شده ای وجود دارد که می تواند به ما در درک این الگوریتم ها و بهبود وضعیت کسب و کار شما کمک کند. تا جایی که بررسی کردیم، موفق شده ایم 11 مورد از اصلی ترین و قطعی ترین موارد رتبه بندی گوگل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آنها را بشناسید و در کسب و کار خود در نظر بگیرید.
1. محتوا به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
به طور کلی محتوا اساس جستجوی گوگل است. به همین دلیل موتورهای جستجو اختراع شدند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که جستجوگرها بتوانند محتوا را راحت تر پیدا کنند. اگر محتوا وجود نداشته باشد، گوگل وجود ندارد. به این واقعیت توجه کنید که محتوا به عنوان یک فاکتور اصلی رتبه بندی در نظر گرفته می شود. این مورد نیز در منبع (How Google Works) وجود دارد و نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل را توضیح می دهد. الگوریتم‌ها محتوای صفحات مختلف را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا با موضوعی که مخاطب شما جستجو می‌کند مرتبط است یا خیر.

اسناد زیادی وجود دارد که این موضوع را تایید می کند، اما به این معنی نیست که شما باید یک مقاله را فقط به دلیل داشتن URL بیشتر در وب سایت خود قرار دهید و از آن استفاده کنید. وقتی گوگل می‌خواهد محتوایی را بررسی کند، به دو چیز بیشتر توجه می‌کند، کیفیت محتوای شما و ارتباط آن با موضوعی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند. پس باید این دو مورد را در مطالب خود در نظر داشته باشید و به آنها توجه کامل داشته باشید. به عبارت دیگر باید توجه داشته باشید که مطالب شما به خوبی نوشته شده باشد و اشکالات املایی و گرامری نداشته باشد.

اگر می بینید که این مشکل را پیگیری کرده اید، وقت آن است که بررسی کنید و ببینید آیا محتوایی که ایجاد کرده اید با جستجوهای محتوای شما مرتبط است یا خیر. خودتان محتوایی را انتخاب کنید که این ویژگی را دارد. این موارد شانس بیشتری برای Google دارند تا آنها را در نتایج جستجوی بیشتری نشان دهد.
2. معیارهای پایه وب به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
اگر می‌خواهید سلسله مراتب اهمیت فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل را بررسی کنید، می‌توانید قابلیت استفاده وب‌سایت خود را تقریباً در همان دسته محتوای خود قرار دهید. تقریباً در اینجا آمده است زیرا محتوای شما معمولاً در مورد ارزش هر یک از این عوامل است. همچنین، گوگل به طور کلی ترجیح می دهد کاربران را به سمت سایت هایی هدایت کند که تجربه کاربری بهتری را برای سایر کاربران فراهم کنند. گوگل تجربه کاربری یک وب سایت را در سه فاکتور رتبه بندی می کند که به آن معیارهای وب اصلی می گویند. این سه فاکتور در سال 2020 معرفی شدند و در سال 2021 به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته می شوند. همچنین می توانید این مقاله از گوگل را بررسی کنید:

امروز به همه اعلام می‌کنیم که معیارهای تجربه صفحه ما که بر رتبه‌بندی‌ها تأثیر می‌گذارند در ماه مه 2021 منتشر می‌شوند. این معیارها ترکیبی از Core Web Vitals با برخی موارد دیگر مانند سازگاری تلفن همراه، امنیت HTTPS و پیروی از برخی دستورالعمل‌های دیگر هستند.

گوگل همچنین قصد دارد هر سال معیارهای Core Web Vitals را به روز کند. و این به‌روزرسانی‌ها زمانی را در نظر می‌گیرند که تجربه کاربری خوبی وجود داشته باشد. هنگامی که Core Web Vitals به فاکتورهای رتبه بندی جستجو اضافه شد، شامل سه عامل زیر بود:

بزرگترین رنگ محتوا (LCP): زمان نمایش بزرگترین تصویر یا متن را اندازه گیری می کند.
تأخیر ورودی اول (FID): زمانی که مرورگر صفحه را باز می کند، زمانی که کاربر آن صفحه را باز می کند، اندازه گیری می کند.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS): سازگاری بصری را اندازه گیری می کند و تعیین می کند که آیا تغییرات زیادی در صفحه هنگام بارگیری کاربر وجود دارد یا خیر.
3. سرعت سایت شما به عنوان یک عامل موثر در رتبه بندی در گوگل
خوشبختانه، شما می توانید این را در دسته حقایق خود قرار دهید. گوگل نیز در سال 2010 آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اعلام کرد. آنها در این مقاله گفتند:

شاید شنیده باشید که اینجا در گوگل ما به سرعت وب سایت اهمیت زیادی می دهیم. بنابراین از امروز، سرعت را به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو قرار می دهیم.

در واقع آنها این فاکتور را عامل رتبه بندی تلفن همراه در تیرماه امسال می دانند. گوگل احتمالا تا آن زمان به سرعت صفحه نمایش دسکتاپ متکی بود و از آن زمان این ویژگی را برای تلفن های همراه نیز در نظر گرفته است. نحوه افزایش سرعت سایت را بخوانید.

4. سازگاری وب سایت با موبایل به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
این واقعیت که شما می توانید یک سایت سازگار و بهینه با موبایل داشته باشید می تواند عاملی باشد که گوگل وب سایت شما را در موقعیت بهتری در نتایج جستجوی مشتریان خود نشان دهد. همانطور که می دانید ریسپانسیو بودن وب سایت در سئو بسیار مهم است.

5. عناوینی که به تگ های سایت خود اختصاص می دهید یک فاکتور رتبه بندی در گوگل هستند
شما نباید خیلی تعجب کنید که برچسب های عنوان به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو در نظر گرفته می شوند. همه ما قبلاً این را می دانستیم، اما بهتر است آن را به خاطر بسپارید و همیشه آن را در وب سایت خود در نظر داشته باشید. جان مولر از گوگل نیز در این مورد صحبت کرد و آن را به عنوان یک عامل مهم در رتبه بندی جستجو تایید کرد.

6. پیوندها به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
لینک ها یا بک لینک ها یک عامل اثبات شده در رتبه بندی گوگل هستند. در طول سال ها، بارها و بارها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی وب سایت در نظر گرفته شده اند. مت کاتز از گوگل همچنین اشاره کرد که احتمالاً سال ها طول می کشد تا این فاکتور به عنوان یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی پس از راه اندازی الگوریتم Rank Brain تبدیل شود. اما به طور کلی، فاکتور پیوند یک عامل اثبات شده است و می تواند باعث شود وب سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری پیدا کند و شما را در موقعیت های بهتری در نتایج جستجوی بازدیدکنندگان قرار دهد. اما در آینده ممکن است تعداد پیوندها با تعداد ارجاع دهندگان جایگزین شود، اما هنوز راه زیادی تا آن روز باقی مانده است و شما همچنان می توانید از لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی جستجو برای وب سایت خود استفاده کنید.

7. Anchor Text به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
در این بخش، لینک هایی که در وب سایت خود قرار می دهید را به عنوان محتوای اصلی در نظر نمی گیریم. در اینجا می خواهیم در مورد این واقعیت صحبت کنیم که برخی از لینک هایی که از سایت های معتبر در وب سایت خود قرار می دهید می توانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند. این مورد در بحث لینک بررسی شده و کاملا تایید شده است. با این حال، این نشانه ای است که باید مورد مطالعه قرار گیرد. همیشه وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا از Anchor Text به عنوان نشانه ای برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کرده اید یا خیر.

اما به یاد داشته باشید که این عنصر نباید بیش از حد استفاده شود. به هر حال آنچه در این زمینه باید توجه کافی داشته باشید این است که Anchor Text سال ها پیش در راهنمای سئو ذکر شده و هنوز هم همینطور است.

مولر نیز طی یک سخنرانی این موضوع را تایید کرد و گفت از Anchor Text استفاده کنید زیرا موضوع صفحه وب سایت شما را تقویت می کند و مخاطبان شما را افزایش می دهد.

گوگل نیز این استراتژی را توصیه می کند. اما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است با کلیک کردن در اینجا یا دیدن این صفحه، متن را با برخی از عبارت های رایج مرتبط نکنید. شما باید کاری کنید که Anchor Text صفحه ای را که به آن لینک شده است توصیف کند تا مخاطبان شما بتوانند تا حدودی با آن صفحه آشنا شوند. با این کار می توانید به گوگل زمینه بیشتری بدهید تا وب سایت شما را در موقعیت بهتری نشان دهد. با تمام این اوصاف، اگر این کار بیش از حد انجام شود، می تواند مخاطب کمتری برای محتوای خوب شما داشته باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر اکثر لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند دارای این ویژگی باشند، ممکن است گوگل وب سایت شما را به کاربران کمتری نشان دهد یا آن را از لیست حذف کند.
8. قصد و رفتار کاربران شما به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
هدف کاربر شما بیشتر به صورت گروهی از کاراکترها دیده می شود تا یک کاراکتر واحد. اما در این بخش می‌خواهم آن را به همراه لینک‌ها بررسی کنم و رتبه‌بندی آنها را بالا ببرم. دلیل اینکه آنها را با هم جمع می کنیم این است که می توان آنها را با هم به عنوان یک گروه کامل شمارش کرد. برای مشاهده شواهد قصد کاربران خود، بهتر است به RankBrain توجه کافی داشته باشید. RankBrain معمولاً به عنوان یک سیگنال یا همان علامت معرفی می شود، اما بهتر است آن را به عنوان یک الگوریتم تفسیر سیگنال در نظر بگیرید. البته این فقط بحث در مورد معنای آن است. در اینجا آنچه گوگل در مورد آن می گوید:

اگر RankBrain کلمه یا عبارتی را ببیند که با آن آشنا نیست، موتور می‌تواند کلمات یا عباراتی را که فکر می‌کند معنی مشابهی دارند حدس بزند. این باعث می شود نتایج جستجو برای کاربران موثرتر باشد.

بنابراین، اگر به گفته‌های گوگل دقت کنید، RankBrain همیشه دقیقاً مانند سیگنال و طرز فکر ما از آن رفتار نمی‌کند. به عنوان یک مترجم بین موتورهای جستجو و افرادی که در حال جستجو هستند عمل می کند و آن را برای موتورهای جستجو نامشخص می کند و آنها می توانند بهترین نتایج را به کاربران شما نشان دهند. در هر صورت همیشه به این نکته توجه کنید که همیشه قصد کاربر اول نمایش داده شود.

اگر به جنبه های رفتاری کاربران نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گوگل بسیاری از موارد را به طور کامل تایید نکرده است و من در اینجا به آنها نمی پردازم. بحث من در اینجا بیشتر با مواردی است که به طور کامل توسط گوگل تایید شده است و شما می توانید از آنها برای بهبود موقعیت خود در نتایج جستجو استفاده کنید.

9. منطقه جغرافیایی به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
به راحتی می توان درک کرد که منطقه جغرافیایی شما و منطقه ای که کاربران شما در آن جستجو می کنند تأثیر زیادی بر نتایج جستجوی آنها دارد. بنابراین باید در زمان بهینه سازی خود به این مشکل توجه کافی داشته باشید.

10. HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو
این فاکتور برای شما خیلی مهم نیست و فاکتور خیلی مهمی محسوب نمی شود. اما به راحتی می توان آن را تایید کرد. زیرا گوگل در 6 آگوست 2014 به این موضوع پرداخت و گفت:

ما شروع به استفاده از HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی سبک کردیم. این مشکل کمتر از 1٪ از درخواست های جهانی را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین این مورد در مقایسه با مواردی مانند محتوای ارزشمند ارزش کمتری دارد. اما شاید به مرور زمان تصمیم بگیریم ارزش آن را افزایش دهیم و این فرصت را در اختیار مدیران وبسایت قرار دهیم تا از این قابلیت خوب استفاده کنند.

11. اعتبار دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
اگر اخبار و مطالب مختلفی را دنبال کنید، ممکن است در صحت این سوال دچار تردید شوید. پس چرا باید به اعتبار دامنه اهمیت دهید؟ آنچه بیل هارتز گفت در مورد معیار Moz نبود، بلکه در مورد این بود که یک دامنه قدرت خاص خود را دارد و بنابراین آن دامنه و میزان قدرت باعث رتبه بندی آن وب سایت می شود. اما مولر معیاری را از Moz ذکر کرد و به طور کامل به این سؤال پاسخ نداد.

اما در جای دیگر گفت:

اینها موضوعاتی هستند که می توانید برای رتبه بندی هر یک در ذهن داشته باشید. و مقدار کمی از هر دو بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

این موضوعات در دو مورد قابل بررسی است. صفحات وب سایت شما به صورت جداگانه و یک نمای کلی از وب سایت شما. این موضوع در مورد یک نکته مهم در رتبه بندی وب سایت شما است که باید به آن توجه داشته باشید و همیشه در نظر داشته باشید. همچنین باید بدانید که گوگل هر روز به وب سایت هایی که سابقه قابل اعتمادی دارند و محتوای مفید و استثنایی تولید می کنند، پاداش می دهد و از آنها قدردانی می کند. پس سعی کنید یک وب سایت معتبر با محتوای مفید و قابل توجه در اختیار کاربران خود قرار دهید. در پایان این مقاله، بهتر است بدانید که با وجود الگوریتم ها و به روز رسانی های جدید گوگل، چیزهایی که فکر می کنید در مورد رتبه بندی گوگل می دانید هر روز بی اعتبارتر می شوند.

همچنین، بهتر است بدانید که یادگیری ماشین ممکن است تنها بخشی از عوامل متعادل کننده ای باشد که مهندسان به موتورهای جستجو اضافه می کنند. اما مطمئن باشید زمان زیادی طول نمی کشد تا به وظایف فاکتورهایی برسند که هنوز برای رتبه بندی در نظر گرفته نشده اند. به طور کلی باید به دنبال ویژگی های مشترک یک سری نتایج خوب باشید و از آنها در محاسبات وب سایت خود استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند وب سایت بهتری داشته باشید و مشتریان خود را به سمت خود جذب کنید و به یاد داشته باشید که تعداد فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند دقیقا مشخص نیست، اما بهتر است بهترین ها را انتخاب کنید. آنها را بشناسید و از آنها برای بهبود وب سایت و افزایش مشتریان خود استفاده کنید.

عواملی که در سال های آینده در سئو موثر خواهند بود
به طور کلی، اگر بخواهیم اصول سئو را برای شما تعریف کنیم، می‌توان گفت که سئو بر اساس خواسته‌های کاربر و ارائه یک تجربه خوب برای رفع نیازهای او است. یک وب سایت خوب باید سهولت استفاده را برای کاربران خود فراهم کند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: